"שבת חברון?!" בסאטמר ציידו את ילדי החיידר באזהרה: אסור ללכת למערת המכפלה

ישראל פריי 1 Comment on "שבת חברון?!" בסאטמר ציידו את ילדי החיידר באזהרה: אסור ללכת למערת המכפלה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבת החולפת קראו בבתי הכנסת את פרשת "חיי שרה", בה מתוארת השתלשלות קניית מערת המכפלה שבחברון. ההיסטוריה של צאצאי האבות הקדושים רוויה קשיים ומהמורות בדרך לגאולה המובטחת והנכספת, וגם העיר חברון ומערת המכפלה, שלפי המקובלים נמצא בה שער גן עדן, עברה מאורעות ומהפכות רבות וכואבות.

היישוב היהודי בעיר האבות הגיע לשיא פריחתו בתחילת המאה התשע עשרה, תחת שלטון האימפריה העות'מאנית ולאחמ"כ הבריטית, יישוב שנגדע באכזריות בלתי נתפסת במאורעות תרפ"ט. במלחמת ששת הימים (1967), נכבשה חברון על ידי חטיבת ירושלים יחד עם שאר יהודה ושומרון, ומאז, מיישבים אותה יהודים במסירות נפש רבה.

בעוד המתיישבים היהודים מציינים את שבת חיי שרה כ"שבת חברון", ישנם זרמים אחרים ביהדות הרואים את הדברים באופן שונה לחלוטין. ל'קול חי' הגיע עותק מדפי פרשת השבוע המחולקים לילדי תלמודי התורה, של חיידר המשתייך לחסידות סאטמר, ובו לצד השינון של האישים הקבורים במערת המכפלה, מודגשת אזהרה.

במה שנראה כמו אזהרה המופיעה מתחת לחפיסות הסיגריות, מודפסים בשולי המודעה דברי אזהרה לבל יהינו התלמידים לבקר במערת המכפלה, וזאת כמובן על פי שיטתו של האדמו"ר ה"דברי יואל" מסאטמר זצוק"ל, שלפי דעת תורתו אסורה הקרבה וההכרה בציונים.

"עכשיו, אסור ללכת למערת המכפלה", כך נכתב, בתוספת ההסבר "בגלל שהציונים נמצאים שם". יצוין, כי לדברי אנשי מנהלת מערת המכפלה, אחוז ניכר מהחרדים הבאים להתפלל במערה הנם תושבי חו"ל, ולא מעט מהם נמנים על החוגים הקנאים.

3e2cd3aac8e1686db4425656c8e9b882



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מעשה שהיה בבחור ירושלמי שהתארס עם בתו של חסיד סאטמר בתנאי חמור שהוא- החתן, לא הולך יותר לכותל . הלך הבחור לרב אלישיב שאל אותו- לא ללכת לכותל איך יכול להיות. אמר לו הרב לך לכותל בזמן מסוים ופגש שם את השווער המיועד שלו ….